top of page
Search

Kako začeti meditirati?

Updated: Feb 16

Imate 5 minut časa? Potem lahko začnete že sedaj.


Opažam, da so ljudje v teh časih pogosto ujeti v kariero, dom, družino ali to čemur pravimo hiter tempo življenja. Vse redkeje si podarijo nekaj trenutkov zase, da si napolnijo baterije in počnejo tisto, kar jih veseli ter tudi težje začenjajo z meditacijo. Taki ljudje so tudi večinoma prepričani, da je potrebno tudi za meditacijo trdo delo, garanje, znanje in ogromno tečajev in informacij... A v resnici je meditacija nekaj najbolj preprostega in naravnega, kar lahko doživite. Potrebno je le, da si to dovolite.


Meditacija je kot dihanje.

Verjetno se boste strinjali z menoj, če vam povem, da ne potrebujete razmišljati pred vsakim izdihom in vdihom. Vsak dih je naraven. In ravno tako naravno in lahkotno je meditiranje. Če se mu le prepustite in si dovolite, da je to tako.



Kako meditirati

V resnici lahko začnete meditirati takoj, če imate le voljo in željo. Le par minutk je potrebnih in že meditirate.

Za začetek potrebujete mir. V svojem dnevu si najdite trenutek, ko vas nič in nihče ne bo zmotil za vsaj 5 do 10 minut ali kolikor dolgo ste si zadali, da naj vaša prva meditacija traja. Postavite se v položaj, da je vaša hrbtenica ravna. In poglobljeno dihajte. Vaša pozornost naj bo cel čas usmerjena v vdih ... in izdih.

Da dosežete točno določeno število minut, ki ste si jih morebiti zadali, si lahko nastavite timer ali pa se enostavno prepustite vašim občutkom. Kako hitro se boste sprostili, je seveda odvisno od tega koliko vznemirjeni ste začeli in koliko vas je vaše življenje že povleklo v zanko dolžnosti, dejavnosti, obveznosti.


Nikoli ni prepozno, da začnete meditirati. Na milijone ljudi po vsem svetu meditira redno. Zakaj? Ker občutijo izjemne rezultate. In za te rezultate ni potrebno čakati 40 let, potrebno je le, da le čisto malček časa vztrajate. In ja, slišala sem tudi stavek, da enostavno ni časa. Ampak a veste kaj pravijo? Pravijo, da meditirajte vsak dan 20 minut. Tisti dan, ko nimate časa pa eno uro.


Vem, da se mogoče marsikomu sedaj to zdi nemogoče ampak... začnite in mi boste povedali v prihodnosti. Vse se da, kar se hoče in kjer je volja, tam je pot. Ni pomembno kdaj meditirate. Mogoče se boste zbudili 15 minut pred ostalimi, da imate mir in začnete dan prerojeni. Ali boste to storili na poti iz službe, ko se boste ustavili in opazovali sončni zahod. Mogoče pa boste preskočili del večernega filma in se odpravili za 5 ali 10 minut v čisto sproščanje, ki vam bo pomagalo lažje vstopiti v globok in sproščujoč spanec. Odločitev je vedno vaša.


Odločite se. Umaknite se. Dihajte in usmerite pozornost na vaše dihanje. Tako preprosto.



Najpreprostejša meditacija, ki jo lahko uporabite kadarkoli in kjerkoli:


1. Poskrbite, da vas nihče ne bo zmotil.


2. Zaprite oči.


3. Globoko vdihnite.


4. Za nekaj trenutkov poslušajte le sebe, svoje telo.

- poslušajte fizično telo: bolečine, napetosti, občutke, ki jih imate na fizičnem telesu,

- poslušajte emocije: kako se trenutno počutite (Brez, da bi sodili kakšen je ta občutek. V tem trenutku je le občutek in ni ne dober ne slab),

- opazujte misli: koliko jih je, kakšne so (brez, da jih sodite. V tem trenutku ni pozitivnih in negativnih misli, so le misli),


5. Globoko vdihnite. In z mislimi sledite dihu. Par minut ali kolikor dolgo si želite. Vdih ... in izdih. ... Vdih ... in izdih...


6. Ko začutite, da ste imeli dovolj, prijetno in lahkotno zaključite in odprite oči.


7. Tudi z odprtimi očmi boste ugotovili, da se vaše doživljanje, umirjenost ni spremenilo, da je ostalo isto kot v tej preprosti meditaciji. Poskušajte sedaj to umirjeno stanje prenesti v vaš dan. Kakšen dan vam bo uspelo malo bolje, kakšen dan, malenkost manj. Vaja dela mojstra.



Nadaljevanje...


Seveda bo v prihodnje potem od vas odvisno ali boste meditacijo uporabili le za umirjanje, sproščanje in miritev vašega z delom prenatrpanega urnika ali boste v meditacijo stopili malenkost globlje. Mogoče raziskali kaj o sebi, mogoče delali na različnih sposobnostih, se razvijali, rasli. Meditacija je dosti, dosti več kot le umirjanje uma in emocij. Meditacija vpliva na fizično telo. Meditacija je razvijanje sebe, krepitev sebe na vseh področjih. Meditacija je spuščanje vseh tistih omejitev in bremen, ki jih celo življenje nosite s seboj, da končno lahko zadihate in se počutite svobodne in prerojene.



Kako začeti meditirati


Od vas je odvisno ali boste na tem novem potovanju na katerega ste se podali, le opazovali kot skozi odprto okno avtomobila medtem, ko se vozite mimo ali pa boste izstopili in raziskali te nove, eksotične kraje, ki se vam ponujajo.


Sprememba znotraj vas

Svet okoli vas je le hologram tistega, kar nosite v sebi. Ravno zato boste tudi ob pogovoru z nekom pogosto opazili, da medtem, ko gledate na eno in isto stvar ali situacijo imata dve osebi vsak svoj prav, vsak svoj občutek. Ker je notranjost vsakega izmed nas drugačna. Bolj kot je vaš notranji svet umirjen, prijeten, lahkoten, bolj bo vaš zunanji svet umirjen, prijeten in lahkoten. In ne, to ni izmišljotina, to je resnica. Resnica, ki jo lahko sami preizkusite. Še več... spodbujam vas, da mi ne verjamete ampak da si vzamete določen čas, recimo dva meseca, in na sebi preizkusite. Komaj čakam kaj mi boste pisali.



meditacijski izziv brezplačni


Kaj pa meditacija, ki ni le in samo dihanje?


Začetne meditacije oziroma bolje rečeno meditacije, ki jih lahko začnete danes, tudi če še nikoli niste meditirali, so običajno tudi vse tiste, ki jih najdete na spletu kot vodene meditacije. Seveda je kakšna meditacija malenkost težja od druge, vendar čim je objavljena navadno pomeni, da ne potrebujete predznanja. Le prepustite se in vstopite v ta čarobni svet. Tudi mi na našem portalu včasih objavimo kakšno tako vodeno meditacijo. Če si želite kakšno poslušati, kliknite TUKAJ.




Disciplina - redna praksa


Obenem je pomembno poudariti, da enkratna meditacija ne bo naredila čudežev. Mogoče vas bo malenkost umirila ampak nekega globljega učinka ne bo imela. Meditacija je kot vsaka druga disciplina katero je potrebno ponavljati zato, da dosežete želene učinke. Kakšen je vaš cilj v meditaciji; mogoče meditirati 60 minut ali napredovati v meditaciji, sploh v tem ni pomembno, kot je pomembno to, da jo začnete izvajati in jo izvajate redno. Predstavljate si, da želite preteči veliki maraton a ne zmorete preteči niti enega kilometra. Potrebna je vztrajnost, vaja in potrpežljivost. Prišli bodo tudi dnevi, ko se vam ne bo ljubilo, ko se ne boste mogli sprostiti. Meditacija je čudovito in izjemno orodje, ki je na razpolago vsem nam, da jo le izkusimo in uporabimo ter uživamo izjemne sadove, ki nam jih prinaša.





1,831 views3 comments

Recent Posts

See All

3 Comments


Odličen uvod in malo teorije za nas nevedneže😉

Like

Diana Bečirovič
Diana Bečirovič
Dec 02, 2020

Krasno. Hvaležna sem, da sem vas našla❤️

Like

Barbara Čendak
Barbara Čendak
Dec 01, 2020

Zelo lepo napisano. Hvala

Like
Dvig življenske energije oglasek.png
bottom of page