top of page
Search

Kaj je meditacija in kako deluje?

Updated: Dec 7, 2021

Meditacija je prehod iz misliti in delati na samo biti. Zelo preprosto. Pri meditaciji se odmikamo od kakršnih koli bolečin (ne govorimo le od fizičnih) in se v stiku s samimi seboj popolnoma vdamo našim občutkom in notranjim dogajanjem.


Z meditacijo tako spreminjamo stanje zavesti običajno z namenom, da nekaj dosežemo. Nekaj kot je recimo umiritev ali neko spoznanje, odgovor ali kaj drugega. Lahko pa z meditacijo dosežemo veliko več kot je le umirjanje in sproščanje, dosežemo lahko tisti širši pogled na svet ali dogajanje, ki marsikomu manjka zato, da bi razumel boljše kako se lahkotneje pomikati čez življenje.


Meditacija je prehod iz misliti in delati na samo biti. Pri meditaciji se odmikamo od kakršnih koli bolečine in se odpremo stiku s samim seboj.

Meditacija je pogled vase. Več časa kot meditiramo, globlje vase lahko pogledamo. Tako se prikaže več nepoznanih ali skritih kotičkov s katerimi lahko v meditaciji delamo. Z njimi se lahko povežemo in sami sebe globlje spoznamo ali pa nanje mogoče vplivamo v kolikor si to želimo.


Včasih me kdo čisto na začetku vpraša kako bi lahko pogledali kaj točno je v podzavesti ali pa kako imeti popolnoma pod kontrolo naše emocije, um, telo? Meditacija je nekaj tako čudovitega, če je doživeta iskreno in brez pričakovanj. Čim pa vanjo vstopimo z namenom, da danes čutimo lahkotnost, da jutri zaznamo srečo ali kaj podobnega, si neskončno možnosti, ki so nam danes za tisti dan odprte enostavno zaklenemo in si dovolimo le eni sami, da se nam pokaže. Podobno, kot bi vozili z avtobusom čez čudovito pokrajino a bi strmeli le v sedež pred vami.


Zato, da začnemo meditacijo ne potrebujemo nič drugega, kot nekaj trenutkov miru in namen, da meditiramo. Več o temu kako začeti meditirati si lahko preberete TUKAJ.




Zakaj meditirati?


Zakaj bi se nekdo odločil, da bo začel meditirati? Kaj bo imel od tega? Različni so motivi, ki ljudi pripeljejo do meditacije. Lahko je to čisto preprosto posledica vzgoje in nas recimo že starši ali okolica vpeljejo v to čudovito uporabno prakso. Spodbudno dejstvo za mlajše generacije je tudi to, da se je meditacija v zadnjih letih uveljavila tudi pri nas že v šolah ali vrtcih. Iz leta v leto se izvajajo tudi nove študije glede tega zakaj je pomembna in kaj nam lahko vse prinese v naš vsakdan. Tudi zato je vse več ljudi, ki jo želi ponuditi svojim otrokom ali učencem. Odrasli pa se navadno zatečejo k meditaciji takrat, ko ali ne najdejo več drugačnega izhoda iz neke situacije, ki si jo želijo spremeniti ali pa takrat, ko opazijo pozitivne učinke meditacije na drugih ljudeh, kot so to sodelavci ali prijatelji.


Škoda, ker nisem začela že prej.

Vsakič slišim takrat isti stavek: »Škoda, ker nisem začela že prej.« Ja, lahko bi se zgodilo, da bi šli čez življenje z drugačnim pogledom na svet, mogoče bi se tudi zgodilo, da ne bi bilo potrebno čez vse tiste težke izzive in verjetno tudi ne čez ves tisti nepotreben stres. Ampak mogoče prej na to niste bili pripravljeni in meditacijo ne bi sprejeli ali pa je ne bi doživeli tako, kot jo lahko doživite danes. Bolj kot ubadanje s tem zakaj niste začeli prej bi vam jaz svetovala, da se sedaj zavežete k redni praksi in da v vaši meditaciji napredujete. To mislim tako, da resnično sledite vašemu napredku in niste cel čas le na teh prvih, začetniških meditacijah. V kolikor bi si želeli pogledati, kaj vam mi zato ponujamo si to lahko ogledate TUKAJ.



Kaj pa sploh je meditacija, da ustvari v nas takšne čudovite učinke?

Kako sploh meditacija deluje?


Vemo, da nas meditacija v prvi meri umiri. Ampak ali veste tudi točno kaj se dogaja v našem telesu v ozadju? Tokrat vam bom govorila ponovno le iz enega zornega kota, iz vidika telesa. Kadar ste vi večino svojega časa pod stresom ne živite svojega življenja ampak skušate le preživeti. Naj bo dan, teden, mesec, leto. Vaše telo je v konstantnem stresu, po vaših žilah teče stresni hormon kortizol. Vaše misli so usmerjene le na preživetje, rešitev problema in na čas, ki ga imate na razpolago zato, da to dosežete. Kot bi bili non-stop v begu pred nekom, ki vas lovi. V preteklosti mi je nekdo rekel, da ima občutek, da se oprijema stekla, pleza po šipi. Kadar se to stresno obdobje vleče predolgo postanejo ljudje od njega odvisni. Seveda bodo čisto vsi rekli, da si želijo spremembe. Ampak v resnici so tako vpeti v te emocije, v ta hormon, ki jim teče po žilah, da enostavno, kot zasvojenec ne morejo izstopiti iz tega začaranega kroga. Nekateri sem slišala reči, da so v takšnih okoliščinah bolj učinkoviti. Drugi, da so že vajeni. Vse je lahko to res.


Meditacija je prehod iz misliti in delati na samo biti. Pri meditaciji se odmikamo od kakršnih koli bolečine in se odpremo stiku s samim seboj.

Stresna situacija je zato, da nam pomaga iz življenjsko nevarne situacije, ko je naše življenje resnično v nevarnosti in nam pomaga tudi tako, da so naše misli bolj hitre, da smo hitrejši, da najdemo takoj rešitev, zbežimo ali se skrijemo ali se na nek način rešimo. Podobno se mi je zgodilo nekaj let nazaj, ko sem v gozdu, kjer sva si želela malček meditirati v tišini srečala mladega medveda, ki je nesluteč človeški »nevarnosti« pritekel preblizu. Ne vem kdo se je bolj ustrašil, medved naju dveh ali jaz medveda. Ampak vam povem, da v tistem trenutku so bile moje misli zelo daleč od meditacije. Bile so hitre, jasne, kje ima mamo, ali je sam, od kje lahko pride še kdo, koliko je do avta... vse to se je v moji glavi tako hitro odvijalo. To je tisto kar nam ta adrenalin v naši krvi ustvari. Rešitev iz življenjsko nevarne situacije. To stanje pa naše telo zelo izčrpa. Spomnim se kako sem po dogodku poklicala sestro in ji rekla, da čutim muskelfiber po celem telesu od tolikšne količine adrenalina. Seveda verjamem, da kdo drug se ne bi tako odzval. Recimo moj mož, ki je tega prestrašenega medveda lepo in v miru posnel brez kakršnega koli zadržka, ni razmišljal o temu, da bi to lahko bilo še kaj več kot le »prijetno« srečanje.


Meditacijski izziv

No skratka telo se odzove na določen način. In posledice se čutijo. V kolikor pa se stresni hormon v krvi zadržuje cel čas, v kolikor ste vi v stresu cele dneve, tedne, leta. Potem začne to zelo vplivati na vaše fizično telo. Telo je utrujeno, ne more se obnavljati, podvrženi ste vsaki virozi, prehladu, ne morete razmišljati pozitivno, ustvarjate ene in iste stresne situacije in tudi ljudi, ki vas obkrožajo, vaše telo se pospešeno izčrpava, imunski sistem je slab.


Z meditacijo pa lahko ta proces prekinete. Z meditacijo lahko dosežete to, da se vaš nivo kortizola v telesu zmanjša in se vaše telo začne ponovno obnavljati, pravilno delovati, niste več tako utrujeni, izčrpani, vaš imunski sistem je boljši in se izboljšuje. Meditacija vas privede do tega, da se vaše misli odprejo, da vidite izhod pred seboj. Predvsem in mogoče najbolj pomembno pa je, da izstopite iz stanja, ko morate le preživeti in vstopite v stanje, ko začnete vaše življenje ustvarjati. Ko lahko sami primete vajeti v svoje roke in peljete vaše življenje v smer, ki si jo želite.

316 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page